Časté dotazy

Časté dotazy

Jaký je ve vaši síti ping?

V počítačové síti je latence doba, za kterou datagram urazí cestu mezi dvěma počítači a zpět (latence tedy zahrnuje obě cesty datagramu). Nejjednodušší způsob změření latence nabízí program ping, který posílá cílovému počítači sérii ICMP datagramů s výzvou a zobrazuje doby, za které na tuto výzvu přišla odpověď. Typická latence bezdrátového připojení pro domácnost v naší síti projektována kolem 30 ms do NIX.cz, mobilní připojení kolem 100-2000 ms v závislosti na technologii. Síťová latence má negativní vliv například na online her, kdy při vyšší latenci je nemožné hru hrát (tzv. lag).

Latence nemá vliv na síťovou komunikaci, která s latencí počítá a pomocí různých technik ji potlačuje (např. okénka v TCP, asynchronní přenos dat, správné použití techniky klient-server a podobně).

  • 0–30 ms – výborný ping, doporučený pro hraní multiplayerových her
  • 30–100 ms – chvalitebný ping, zhoršená kvalita při hraní her
  • 100–200 ms – dostatečný ping, špatná kvalita při hraní her, dobré pro prohlížení internetu
  • 200–1 000 ms – špatný ping, téměř nehratelné při multiplayer hrách, dostačující pro prohlížení internetu
  • 1 000+ ms – nedostatečný ping, který způsobuje časté internetové problémy s konkrétním síťovým umístěním


Naše tarify jsou navrženy pro vysokou rychlost a nízkou latenci(zpravidla do 30ms na uzel NIX.cz).Pro hráče online her doporučujeme řadu tarifů GAME, která je lépe optimalizována pro hry závislé na stabilním pingu, oproti např. standardním tarifům pro domácnosti.

Jaká je u vašich tarifů agregace?

Agregace internetu je jedním z parametrů internetového připojení, který ovlivňuje jeho kvalitu. Agregace říká, kolik uživatelů bude v daném okamžiku sdílet maximální vyhrazenou rychlost. Agregace se nejčastěji udává jako poměr X:Y, kdy písmenko X označuje minimální podíl z rychlosti a písmenko Y maximální podíl z rychlosti. Čím vyšší je hodnota pod písmenem Y, tím hůře pro koncového uživatele.

Agregace je spíše čistě matematický výpočet, který by měl odpovídat praxi, často tomu však tak není.

Někteří poskytovatelé se chlubí, že nabízí připojení bez agregace, někteří uvádějí agregaci 1:50. V praxi je dnes na vyspělých technologiích agregace spíše matematický resp. povinně uváděný údaj, který nemusí nutně vypovídat ani o kvalitě linky, ani o garantované rychlosti. Uživatel tedy může nabýt dojmu, že toto číslo uvádí jejich garantovanou kapacitu linky resp. její kvalitu, a podle toho vybírat typ připojení. To ovšem tak úplně neplatí. Agregaci totiž můžeme dělit na celkovou, páteřní, a tzv. sektorovou. Může se tedy stát např., že na vysílači, kde jednotlivý sektor může obsloužit 10 uživatelů, je připojeno uživatelů trojnásobně více, přesto páteřní i celková agregace je uváděna 1:1, tj. „bez agregace“.

V praxi se dá říct, že Internet pro domácnosti bez agregace poskytnout nelze.


U základních tarifů pro domácnosti uvádíme agregaci 1:10, infrastrukturu však navrhujeme s dostatečnou rezervou, aby se neprojevovala vůbec a námi garantované rychlosti bývají několikanásobně vyšší, než u nadnárodních telekomunikačních operátorů, např. technologii 4G/LTE nebo xDSL

Jaká je cena instalace přípojky?

Standardní instalace přípojky je zdarma, je v ní obsažena montáž přijímací antény (předpokládají se připravené vyhovující datové rozvody, včetně vyhovujícího držáku na přijímací anténu a náročnost práce technika do 30 minut)

Varianta rozšířené instalace se může lišit dle potřeby instalačního materiálu a práce technika

Přijímací anténa je zapůjčená zdarma po dobu trvání smlouvy.



Mohu využít vlastní Wi-Fi router?

Pokud router vyhovuje technickým požadavků předávacího rozhranní naši sítě, lze použít vlastní Wi-Fi router.

Doporučujeme ale vlastní řešení vždy konzultovat s technickým oddělením, případně s technikem na místě při instalaci přípojky.



Jak probíhá instalace bezdrátového připojení?

Na vhodné místo (např. zeď,balkon,stožár na střeše) technik umístí přijímací anténu, od které připojka povede datovým kabelem do místa, kde bude připojené do elektrické zásuvky.Z tohoto místa může být připojeno koncové zařízení (např. PC nebo Wi-Fi router). Přijímací anténa nemůže být umístěna uvnitř domu.



Mohu si u vás objednat internetovou televizi?

Internetová televize se stává v poslední době čím dál tím populárnější, ani my nejsme pozadu.

Každý náš zákazník má možnost objednat si tuto službu na 14 dní zdarma. Stačí se zaregistrovat ZDE , v případě, že systém registraci neumožní přes partnera Telkom internet s.r.o., použijte prosím tento odkaz

Internetovou televizi lze objednat jako doplňek k našim tarifům . V případě že jste našim zákazníkem a systém Vám neumožní televizi objednat,nebo bude vyžadovat kreditní kartu, kontaktujte nás pomocí kontaktního formuláře

Přehled balíčků ZDE



Jaký si mám vybrat tarif?

U tarifů CLOUD a PREMIUM nabízíme možnost individuální konfigurace, například pevná / veřejná IP, přesměrování portů, například pro kamerový systém nebo síťová úložiště.

Uvědomujeme si, že s dobou roste v domácnostech počet zařízení připojených k internetu. Zatímco ještě nedávno bylo obvyklé mít v domácnosti připojeny 2 stolní PC a notebook, dnes není výjimkou ani 30 připojených zařízení, od mobilních telefonů a tabletů, přes inteligentní termostaty, dálkově řízené elektrické zásuvky, žárovky, po malé domácí solární elektrárny.

Zásadní výhodou tarifů řady CLOUD a PREMIUM je implementace systému pro řízení provozu, který najde uplatnění při provozu domácnosti s větším počtem připojených zařízení. Systém řízení provozu eliminuje nerovnoměrné rozložení zátěže (např. Typický příklad: na jednom počítači se stahují naplno filmy, a na druhém se pak výrazně pomaleji načítají videa)


Zásadní vliv na správné fungování služby, tím i spokojenost zákazníka, může mít správná volba internetového tarifu.

Naši technici se snaží konzultovat požadavky a potřeby vždy na míru konkrétního zákazníka, zároveň se snažíme, aby byl náš ceník jednoduchý a srozumitelný.

U bezdrátového připojení nabízíme tři řady tarifů - AIR, CLOUD, PREMIUM. Zatímco AIR tvoří základní nabídku cenově nejdostupnějších tarifů, CLOUD a PREMIUM nabízí výhody ve formě podpory IPTV, optimalizace provozu, možnosti individuální konfigurace atd.



Proč zvolit právě TELKOM ?

Nabízíme komplexní nabídku služeb, ze které si může vybrat každý dle vlastních potřeb.

Naše přípojka nekončí krabičkou za dveřmi a samoinstalačním balíčkem, ale vždy se snažíme našim zákazníkům navrhnout řešení na míru.

Dotazy a problémy zákazníků se snažíme řešit po telefonu efektivně, ke komunikaci nepoužíváme hlasové automaty.

Pokud se nedaří vyřešit problém po telefonu, servis na místě plánujeme do dvou pracovních dnů.

Nenabízíme připojení Až xxx Mbit/s, ale reálně dosáhnutelné rychlosti připojení.

Na vysílačích i koncových zařízeních se snažíme používat nejmodernější technologie s vysokou propustností. Kapacity se snažíme rozdělit efektivně např. tak, že na jeden vysílač je připojeno o třetinu méně klientů, než je jeho maximální udávaná kapacita, ve špičkách se díky tomu nesníží kvalita připojení

Poskytujeme smluvní garanci dostupnosti služby



Proč prodloužit smlouvu u stávající přípojky?

Internet a technologie s ním související, tak jako např. mobilní telefony, notebooky, tablety rychle vyvíjí, např. v roce 2010 byl nejčastější tarif s rychlostí okolo 3 Mbit/s.

Na Internetu nebyly běžně k dispozici zprávy ve formě videa, obecně videa ve vysoké kvalitě jako HD, FULLHD, 4K a neposlední řadě Internetová TV.

Dnes jsou běžně dostupné tarify s mnohonásobně vyšší rychlostí, zákazníci mají spoustu připojených telefonů, tabletů, notebooků. Málokdo má dnes v domácnosti připojený k internetu pouze jeden počítač a nejnižší požadavky na parametry připojení.

Zastaralé Wi-Fi routery mohou zhoršovat kvalitu linky při více připojených zařízení. Proto se zákazníkům snažíme nabízet co nejmodernější a nejkvalitnější technologie a služby. Prodloužení smlouvy u nás nekončí pouhým vyplněním a podepsáním smlouvy.

Při prodloužení smlouvy tak získáte přechod na moderní tarif s vysokou rychlostí připojení, zdarma revizi celé přípojky, kde vám technik přímo na místě, po seznámení se situací navrhne, co ve vaší domácí síti vylepšit, abyste mohli využívat služeb naplno. Např. (Prověří rychlost a kvalitu přípojky, funkčnost Wi-Fi)

Ve smlouvách nic netajíme a všechny dokumenty jsou na našem webu dostupné k důkladnému nastudování.



Dokumenty

náhled smlouvy
rozhrani_pro_pripojeni_telkom.pdf
Ceník materiálu a služeb
Základní technické postupy
Formulář pro výpověď smlouvy


Dotazy o domácí WiFi

O problematice zařízení připojených v domácnosti po Wi-Fi by se dalo napsat spousta stran, pokusíme se to shrnout.
Trendem moderní doby je mít většinu zařízení připojených bezdrátově, toto řešení sebou nese spoustu úskalí a je potřeba bezdrátové technologie plánovat komplexně

Trocha teorie, aneb nevadí mi, že mám na telefonu ve sklepě jen jednu čárku signálu, mě to stačí

Zásadní na Wi-Fi je tzv. „hidden node problem“ aneb problém skrytého uzlu.

Původní návrh standardu Wi-Fi od jeho počátku počítá s tím, že na sebe všechny zařízeni „vidí“, Což v tomto případě je zásadní problém.

Zařízení (např. mobilní telefon) ve sklepě si myslí, že v tu chvíli nikdo nevysílá a Wi-Fi router se může plnou kapacitou věnovat jemu, což vzhledem k nízkému signálu telefonu také dělá.

Výsledek je ten, že Wi-Fi router již nemá kapacity na to, věnovat se např. notebooku, umístěnému blíže.

Nastává situace, která se dá jednoduše nazvat „nic nefunguje, a může za to můj poskytovatel internetu“



Potřebuji rozšířit signál Wi-Fi do míst, kde mám špatné pokrytí, dá se to řešit silnějším Wi-Fi routerem?

Teoreticky ano, rozdíl pokrytí však může být maximálně v řádech jednotek procent, a cena mnohonásobně vyšší, proto nedoporučujeme experimentovat překonáváním fyzikálních zákonů.

Zásadně nedoporučujeme používat tzv. opakovače signálu (repeatry), ani řešit problém svépomocí. Naši technici jsou v dané problematice řádně vyškoleni a jsou schopni Vám nabídnout varianty řešení.

Nejvhodnější řešení pro pokrytí většího domu, je zpravidla použít více bezdrátových jednotek, které podporují roaming, případně MESH.

Bezdrátové jednotky se mezi sebou zpravidla propojují ve vnitřní síti, a to datovým kabelem.

V případě, že nelze v daném místě natáhnout datový kabel, lze použít alternativu ve formě PowerLine adaptérů (LAN přes 230V), toto řešení bývá nepoměrně dražší oproti ceně datového kabelu.

Jednotky, které podporují MESH, propojení kabelem mezi sebou nepotřebují, patří však do vyšší cenové kategorie, a spíše než v rodinném domě jsou určeny např. pro velké stadiony,kempy apod..



Podpora dualBand 2.4GHz + 5 GHz , 802.11ac

Wi-Fi router s podporou 5GHz má vyšší propustnost v zarušeném prostředí, vyplatí se při použití více jednotek. U levných zařízení ale problém s pokrytím ale nevyřeší.



Cena pokročilých řešení

Cena pokročilých řešení se může na první pohled zdát vysoká, oproti nejlevnějšímu Wi-Fi routeru. Jde ale o investici do domácnosti na několik let, s životností podstatně delší, než je průměrná životnost nového notebooku nebo mobilního telefonu, a tato řešení jsou používána ve velkých firmách.



Naše SmartTV má Wi-Fi, Opravdu je nutné k ní tahat datový kabel?

V letech 2015 – 2018, kdy se nastal největší Boom SmartTV, jsme zpracovali analýzu problematiky „kousající se“ Wi-Fi router vs. SmartTV. 80% závad se týkalo právě televizí, které si klient sám připojil po Wi-Fi. Po servisním zásahu našimi techniky, často pouze natažením datového kabelu a jeho zapojení k SmartTV byl problém vyřešen.